اجازه ندهید ترس بر صعودتان تاثیر بگذارد
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
0 نظر
570 بازدید

اجازه ندهید ترس بر صعودتان تاثیر بگذارد:

انجمن پزشکی کوهستان ایران: گه گاه حتی بهترین ما در صعود کردن نیز دچار ترس و اضطراب می شود . برای شناخت مدیریت این ترس و اضطراب راه حلی وجود دارد . در اینجا خلاصه ای از یک لیست برای اینکه یک فرد صعود کننده ترس ها و اضطراب های روزانه خود را مدیریت کند , وجود دارد . 

 گه گاه ممکن است دچار استرس شویم زمانی که مجبوریم تا صعود بعدیمان را انجام دهیم . در این حالت تصورات شما کاری را در ذهنتان انجام می دهد . برای مثال : شما در هفته آینده یک صعود مهم را در پیش دارید با مرور کارهایی که قرار است در واقعیت انجام دهید عملکرد شما در موعد مقرر بسیار بهتر خواهد شد. تصورات شما راه بسیار خوبی در جهت ممانعت از ترس و استرس در هنگام صعود شماست .

مواقعی که هر چیزی ناگهانی و یک مرتبه اتفاق می افتد نیز ممکن است دچار استرس شویم . در این حالت شخص باید یک نفس عمیق بکشد و سعی کند کاری را برای انجام دادن , پیدا کند و چند دقیقه مشغول آن شود تا ذهنش از آن مشکل دور شود . می تواند روزنامه بخواند , موسیقی گوش دهد و یا هر فعالیتی که روح تازه ای به او ببخشد . این یک تکنیک خوب برای استفاده قبل از صعود بعدی شماست .

یک تکنیک دیگر که بسیار مفید است داشتن یک دفترچه یادداشت کوچک ( که بتوان با خود این طرف و آن طرف برد ) از جملات و نوشته های مثبت است . هر زمان که در مقابل یک عبارت تاثیرگذار قرار گرفتید که در شما احساس خوبی ایجاد کرد آن را در دفترچه یادداشتتان بنویسید و هر زمان که استرس داشتید آن را باز کنید و عبارات را بخوانید . این یک راه خوب برای مدیریت افکار منفی شماست.

زمانی که در شرایط متفاوت دچار استرس شدید شما باید شروع کنید به یادگیری اینکه چه کارهایی باید و چه کارهایی نباید انجام دهید و برای بهتر شدن مدیریتتان بر این استرس ها چه چیزهایی نیاز دارید . برای مثال شما استرس زیادی دارید و تصمیم می گیرید قبل از صعودتان کمی قدم بزنید , این کار به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید . دفعه بعد شما دوباره احساس استرس دارید و به یاد می آورید که دفعه قبل با کمی قدم زدن از این مرحله عبور کردید . این کار به شما برای مدیریت اضطرابتان در دفعات آینده جسارت می دهد . . . . .

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر