دومین اردوی هیمالیا نوردی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران مورخه 20 21 22 9 93
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳

دومین اردوی هیمالیا نوردی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران مورخه  20 21 22 9 93

با احترام در پی فراخوان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران در خصوص معرفی تعدادی از نفرات مستعد و مشتاق به صعودهای تخصصی و بلند ، آموزش و تمرین در  این مسیرها  و مواجه با شرایط سخت و کسب تجربیات از هیمالیا نوردان مطرح سطح کشور و در نهایت صعود به ارتفاعات و قلل  رشته کوه هیمالیا در این راستا چهار نفر از اعضای گروه به اسامی آقایان اکبر صالحی ، محمد بخشی ، احسان بنده لو و ارسلان نوری  به هیئت کوهنوردی استان تهران معرفی گردیدند در این خصوص نامبردگان در اولین جلسه بررسی دیدگاه های نو در کوه نوردی ریسک پذیری در هیمالیا نوردی در مورخه 10  آذرماه در باشگاه کوه نوردی تهران حضور بهم رساندند  و در ادامه در دومین  فراخوان انجام گرفته در مورخه 20 21 22 آذرماه دو تن از اعضای گروه به اسامی اکبر صالحی و احسان بنده لو ساعت 20  مورخه 20 9 93 در لواسان کوچک اداره ورزش و جوانان باشگاه ورزشی شهید اسدیان حضور بهم رساندند در این راستا نیز حدود 80 نفر از مشتاقان از سایر گروههای کوهنوردی استان تهران نیز حضور داشتند بعد از حضور و ثبت اسامی داوطلبین تجهیزات هر یک از کوهنوردان مورد بازرسی مربیان حاضر در سالن قرار گرفت در ادامه آقایان رضا خانی مسئول کارگروه هیمالیا نوردی استان تهران و در ادامه مسئول هیئت کوهنوردی لواسان صحبت هایی را برای حاضرین ایراد کردند و در انتها نیز جناب اقای رمضانی رئیس هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران از سالن بازدیدو با مسئولین امر در خصوص برگزاری دوره صحبتهای لازم را داشتند بعد از ثبت نام صورت گرفته از سوی مسئولین مربوطه با توجه به تعداد زیاد افراد حاضر در برنامه چهار گروه برای  صعود به قلل منطقه در روستای افجه و دشت گرچال تقسیم بندی نمودند : 1- صعود به قله آتش کوه 2- صعود به قله ریزان 3- صعود به قله پرسون و اندار ( خانم ها) 4- صعود به قله ساکا  اعضا حاضر تا ساعت 5 صبح در سالن استراحت نمودند و مقرر شد ساعت 6 صبح به سوی روستا افجه حرکت نمایند.

نمایندگان گروه با تعداد 21 نفردر گروه صعود به قله ساکا قرارگرفتند ساعت 6 صبح حرکت را به سوی روستای افجه با یکی از دوستان خوب تهرانی به نام سعید سلیمی که در اردوهای امید جمهوری اسلامی ایران حضور دارد با ماشین شخصی  ایشان همراه شدیم پس از رسیدن به روستا و آماده شدن خود را به سرپرست و یکی از مربیان و اساتید خوب به نام آقای علی نصیری معرفی نمودیم ساعت 715 دقیقه بود مسیر را ادامه دادیم و تا ساعت 830  به دشت هویج رسیدیم در اینجا هر چهار گروه کم کم در مسیر  از یکدیگر فاصله می گرفتند و به سوی مقصد خویش یعنی تمرین و در نهایت صعود به قله پیش بینی شده حرکت میکردند پس از رسیدن به دشت هویج و 5 دقیقه استراحت بنا به دستور سرپرست محترم برنامه مسیری که ایشان نشان دادند را در پیش گرفتیم مسیری در شیار بین دو کوه که محل ریزش بهمن و برف گیر بود بنا به دستور سرپرست کلنگ ها را بیرون آورده و به وسیله کلنگ و با احتیاط به سوی بالای کوه ادامه مسیر دادیم با توجه به برف کوبی و خستگی که این فعالیت که در اعضا گروه ایجاد می کرد بعد از طی هر 10 دقیقه سرقدمان برنامه یک به یک تغییر پیدا می کردند و در حین تعویض سرقدمان ،سر قدم قدیمی در کناری ایستاده تا به انتهای گروه برسد ساعت 1030 صبح به بالای شیار رسیدیم بعد از رسیدن به شیار 5 دقیقه استراحت  کردیم و تازه مسیر قله را مشاهده کردیم و مسیری پر برف ، مسیر را به سرعت ادامه می دادیم و حرکت با توجه به وجود افراد قوی و با تجربه در برنامه مانند برنامه های صعود به قله گروه نبود و زمان استراحت بسیار کم و حرکت با سرعت بسیار زیاد انجام می گرفت ساعت 12 به قله ساکا به ارتفاع3300 رسیدیم با پارچه نوشته گروه که آقای بنده لو تهیه کرده بود عکسی به یادگار گرفتیم و در ادامه با بنری که هیئت کوهنوردی استان تهران به مناسبت روز کوهستان تهیه کرده بود تصویری به یادگار ودسته جمعی گرفتیم مسیر بازگشت را در پیش بود مسیر بازگشت نیز همراه بود با آموزش های لازم ، خستگی در چهره تعداد زیادی از اعضای گروه مشاهده می شد و با این اوضاع سرپرست محترم گروه دستور دادند در نزدیکی همان منطقه ای که  صبح مشغول آموزش بودیم کمپ را برپا نمائیم بعد از رسیدن به منطقه مورد نظر در ساعت 15  نحوه چادر زنی و قرار دادن چادر در مسیر ، برف کوبی زمین برای برپایی چادر و نحوه چادر زنی در ارتفاعات بالا و در هیمالیا و توضیح انواع و مارک های چادرهای مناسب بالای 4 هزار متر داده شد ،  بعد از برپایی چادرها  برای استراحت به چادر های خود رفتیم از فرط خستگی سریعا غذایی آماده کردیم و ناهار را میل کردیم و مشغول استراحت شدیم ساعت6 بعد ظهر شده بود و از بیرون صدای سرپرست را می شنیدیم که می گفت ساعت 530  صبح آماده آموزش های بعدی باشید  و بیرون چادر با وضعیت کامل قرار بگیرد با توجه به اینکه چادر و لوازم ما مناسب نبود و با توجه به برودت نسبی هوا تا صبح لرزیدیم  5 صبح بیدار شدیم و با تاخیری نیم ساعته تمامی اعضاء گروه با کفش های خود و انواع کرامپون های حرفه ای و نیمه حرفه ای به صف شدند و مورد بازدید سرپرست برنامه قرار گرفتیم که باز هم لوازم ما  مورد رضایت استاد نصیری نبود در اینجا نیز نحوه صعود و فرود با یخ شکن در انواع شیب ها و مسیرهای برفی و یخی و نحوه صعود با کلنگ ، گلنگ زدن در برف ، یخ و سنگ و همچنین انواع کلنگ ها و استفاده های هر نوع از گلنگ ها برای حاضرین به نمایش گذاشته شده  بعد از صعود از کوه با درگیر شدن در مسیر های برفی و سنگی با کرامپون و در نهایت امتحان استقامت  و بالا رفتن از شیب های پر برف و بلند آموزش ما به پایان رسید ساعت 11 صبح بود مسیر بازگشت را در پیش گرفتیم و به دستور سرپرست محترم جناب اقای نصیری چادر ها را جمع کردیم و منتظر بازگشت شدیم در این بین سایر  گروه ها نیز به منطقه ای که ما بودیم حضور بهم رساندند و در منطقه مذکور تمامی افراد گرداگرد هم جمع شدیم و اقایان رضا خانی و تمامی سرپرستان و مسئولین هیئت استان و فدراسیون کوهنوردی برای حاضرین به ایراد سخنرانی پرداختند در انتها مسیر بازگشت را با صفی طولانی و بالغ بر 90 نفر ادامه دادیم ساعت 130 دقیقه به روستا رسیده و تا ایستگاه مترو 7 تیر میهمان اقای سلیمی شدیم ساعت 16 به شهریار رسیدیم .

مسئول روابط عمومی گروه کوهنوردی شهریاران اکبر صالحی

امیریاسین رضایی
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۰:۰۰
با آرزوی موفقیت برای جفتتون اکبرجان!!!