گزارش برنامه صعود به قله بند عیش ازمسیر ورزشگاه دانشگاه آزاد (علوم و تحقیقات) 12 10 93
دوشنبه ۱۵ دى ۱۳۹۳

مطابق برنامه و هماهنگی به عمل آمده روز جمعه مورخ 12 10 93 ساعت 15 5 دقیقه صبح به اتفاق 22 نفر از همنوردان گروه کوهنوردی شهریاران با 1 دستگاه خودروی شخصی و1دستگاه مینی بوس از مقابل بانک ملی کرشته شهریار به مقصد تهران حرکت کردیم.
مسیر بزرگراه آزادگان ـ بزرگراه همت- سمت راست خروجی شهید باکری شمال - بلوار سیمون بولیوار و حصارک ـ میدان دانشگاه آزاد اسلامی ـ خیابان شهدای حصارک( دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات )را طی نمودیم.
در ساعت 15 6 دقیقه به روستای حصارک کن رسیدیم. در بدو ورود به روستای حصارک گلزار شهدا وجود دارد که از آنجا راه دوراهی می شود، مسیر سمت چپ به سمت دره حصارک می رود.ما مسیر سمت راست (خیابان سربالایی آبرسانی)راانتخاب کردیم و با طی حدود 5 دقیقه به انتهای خ آبرسانی وابتدای یک جاده خاکی و پاکوب می رسیم که ابتدای مسیر صعود به قله بند عیش می باشد. سرتاسر این مسیر تا پای قله بند عیش در فصلهای بهار و تابستان پوشیده از باغ های زیبای گیلاس، آلبالو، گلابی و آلو می باشد و به صورت وحشی گیاهانی از قبیل زرشک، زالزالک وحشی و... در آنجا روییده است، همچنین یک رودخانه که از قله بند عیش سرچشمه می گیرد و این دره را سیراب می کند. از حیواناتی که در این منطقه زندگی می کنند می توان به کبک و باز شکاری اشاره کرد.
در ساعت 30 6 دقیقه صبح در ابتدای حرکت همگی حلقه تشکیل دادیم و مراسم افتتاحیه (معرفی منطقه ویادآوری نکات مهم کوهنوردی به همنوردان) توسط آقای حسن رهنما (سرپرست برنامه) انجام شد و بعد از 5 دقیقه نرمش و گرم کردن بدن به میانداری آقای اعلا نوری و تعیین سرقدم آقای ابراهیم جبارزاده و عقب دار آقای نوری ساعت 7صبح پس از طی مقداری از مسیر در ارتفاع به بلوار فردوسی دانشگاه سپس به مجموعه ورزشی می رسیم. از ورزشگاه عبور نموده به پاکوب اصلی رسیدیم و با طی کردن 1 ساعت و 45 دقیقه کوهپیمایی با سرقدم متوسط بعد از باغات و چشمه ها و آبشارها ساعت 45 8 دقیقه به محل چشمه در ارتفاع 2150 متر می رسیم. برای صعود به قله بندعیش مسیرهای متعددی وجود دارد. مسیر دره حصارک (مسیر جنوبی) جزو یکی از زیباترین دره های کوه های شمال تهران می باشد.
قله بندعیش یکی از قلل زیبای ارتفاعات شمال غرب تهران می باشد که در شمال مناطق کن، شهران و حصارک واقع شده است که ارتفاع آن به 2770 متر می رسد و به راحتی از تهران قابل مشاهده است. این قله از شمال و شمال غرب به جاده سولقان به امام زاده داود، از شرق به جاده فرحزاد به امام زاده داود و از جنوب به حصارک و شهران منتهی شده است. در اینجا یک استخر آب بزرگی وجود دارد که آب آن از چشمه های کوه لوله کشی و تامین شده است و همچنین یک کلبه بزرگ متعلق به کشاورزان منطقه در کنار استخر وجود دارد.
بعد از صرف صبحانه و استراحت به مدت 45 دقیقه ساعت 30 9 با ادامه مسیر یال سمت راست(مسیر رنگ آبی) که از بالای کلبه آخری می گذرد به خط الراس زیبای پوشیده از برف در ارتفاع 2600 متر رسیدیم .که سرانجام با حرکت به سمت غرب ساعت 11 به قله زیبای بندعیش در ارتفاع 2770 متر رسیدیم که از فراز آن روستاهای امام زاده داود، شهر غرقه در دود تهران، روستای سولقان، ارتفاعات توچال، قله دو شاخ، لزون و ... منظره چشم نوازی داشتند.
کلیه همنوردان از اینکه صعود موفقی را انجام داده بودند به یکدیگر تبریک می گفتند و بعد از گرفتن چند عکس یادگاری و کمی استراحت و صرف میوه و تنقلات ساعت 45 11 دقیقه مسیر بازگشت از قله را از مسیرگرده های سنگی وشن اسکی(مسیر رنگ زرد) طی کردیم. ساعت 13 به کلبه رسیدیم به مدت 30دقیقه جهت صرف ناهار توقف کردیم سپس مسیر بازگشت را ادامه دادیم تا اینکه در ساعت 30 15 دقیقه به ورزشگاه رسیدیم.در روی یکی از سکوهای ورزشگاه دور هم حلقه زدیم و ضمن استراحت و صرف میوه و تنقلات مراسم اختتامیه(معرفی همنوردان وبررسی نقاط قوت و ضعف برنامه)انجام شد سپس ساعت 16 حرکت مان به روستا را ادامه دادیم و ساعت 30 16 به روستای حصارک و محل پارک خودروها رسیدیم. چند دقیقه نرمش کششی انجام دادیم. سپس سوار خودروها شده و ساعت 30 17 در کمال صحت و سلامتی به شهریار رسیدیم.
اسامی همنوردان آقایان و خانم ها: 1- حسن رهنما (سرپرست برنامه)2- اکبر صالحی3- دکتر جلیل آذری4- محسن کربلایی علی گل5- محمد درخشان6- میلاد حبیب الهی 7- احسان بنده لو8- حبیب ایزدی 9- ابراهیم جبارزاده10- هادی خمارلو11- مصطفی بیگ محمدلو12- اردشیر حسنی درخشنده13- پرویز رهگذر14- محمود رهنما15- اعلا نوری16- میلاد ملکی17- محمود بهرامی18- نسترن توکلی19- سارا اکرمی20- مهدیه الله وردی21- مریم رهنما22- حمیده قزلحصاری 23- داود رضایی(راننده)
نوع و سطح برنامه:کوهنوردی متوسط
عکاس برنامه: اکبر صالحی
هزینه برنامه: نفری 15000 تومان
سهم گروه: 75000 تومان
با تشکر- حسن رهنما (سرپرست برنامه)

برای دیدن ادامه تصاویر لطفا کلیک نمائید.