گزارش برنامه صعود به قله شاه نشین و کوهپیمایی امامزاده داود به روستای شهرستانک 31 5 93
یکشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۳

مطابق برنامه و هماهنگی قبلی ساعت 345 دقیقه صبح روز جمعه مورخ 31 5 93 تعداد 16 نفر از همنوردان گروه کوهنوردی شهریاران با یکدستگاه مینی بوس بنز از مقابل مسجد ولی عصر کرشته شهریار به مقصد امامزاده داود حرکت کردیم ، پس از طی حدود 55 کیلومتر که 25 کیلومتر آن در مسیر پر پیچ و خم کوهستانی بود و با گذر از مسیرهای اتوبان آزادگان و همت روستاهای کن و سولقان ساعت 530 صبح به درب ورودی پارکینگ امامزاده داود رسیدیم. از اینجا حدود یک کیلومتر تا حرم فاصله داشت ، ساعت 545 به صحن امامزاده رسیدیم. پس از ادای نماز صبح و زیارت ساعت 615 با گذشتن از داخل بازار و رسیدن به پای ارتفاعات صعود را آغاز نمودیم. با طی حدود 45 دقیقه از مسیر کمی استراحت نمودیم .بنا به درخواست آقای حسن رهنما سرپرست گروه کوهنوردی شهریاران دور هم حلقه زدیم وایشان ضمن عرض خیر مقدم به همنوردان و میهمانان ،معارفه مختصری انجام شد و آقای مصطفی فرج الهی مسئول فنی و آموزش گروه نکاتی را در خصوص این برنامه و سرپرستی یادآوری نمودند. سپس با جلوداری آقای دکتر جلیل آذری و عقب داری آقای اعلاء نوری و میانداری آقای قدرت اکبری نژاد (سرپرست برنامه) حرکت نمودیم وازدره امامزاده مسیر پاکوب سمت راست را طی کردیم و هر یکساعت کوهپیمایی 5 دقیقه استراحت کرده و آب و تنقلات سالم مصرف مینمودیم. تا اینکه ساعت 9 به پای قله شاه نشین رسیدیم. در اینجا به صلاحدید سرپرست برنامه دو گروه شدیم گروه اول گروه صعود به قله به تعداد 12 نفر و گروه دوم گروه پیمایش گردنه به تعداد 4 تن به سرپرستی آقای ساسان میانجی ، گروه اول مسیر سنگلاخی و شیب بالای 40 درجه را با عزمی راسخ طی نموده و هر 30 دقیقه کوهنوردی 2 دقیقه استراحت نمودیم تا اینکه ساعت 1030 به بام قله شاه نشین که ارتفاع 3876 را نشان میداد رسیدیم.
منظره زیبایی حکم فرما بود صحن و مناره های امامزاده داود و تمامی قلل البرز مرکزی قابل مشاهده بود که دوستان آشنا به قلل آنها را نشان داده و نام می بردند(قله بند عیش،پهنه سار،کهار،ناز،آزادکوه،علم کوه،و....) بعد از صرف صبحانه و گرفتن عکسهای یادگاری ساعت 11 مسیر بازگشت از قله به طرف شهرستانک را از دره های سنگلاخی طی کردیم در مسیر به گروه دوم رسیدیم که منتظر گروه اول بودند .همگی با هم ادامه مسیر دادیم در طول مسیر با توجه به سرعت افراد گروه سه تیم شدیم ، اولین گروه ساعت 14 به چشمه ناصری که آب گوارا و بسیار خنکی داشت رسیدند به تدریج گروههای دیگر نیز رسیده همگی از آب خنک چشمه نوشیدیم و از چشم انداز اطراف چشمه ، کوهها و روستای بزرگ شهرستانک لذت بردیم.
ساعت 15 مسیر چشمه به کاخ ناصری را در سراشیبی پیمودیم و ساعت 16 به کاخ ناصری رسیدیم ،در اینجابه آقایان گروه گلگشت که از مسیر کرج به روستای شهرستانک آمده بودند ملحق شدیم و در مجموع 24 نفر شدیم و بعد از همکاری تعدادی از همنوردان عزیز بخصوص جناب روکی جوجه کباب آماده شد و در اختیار همنوردان جهت سرو قرار گرفت. بعداز استراحت کوتاهی ساعت 1730 بعداز گرفتن عکس گروهی آماده حرکت شدیم.به پیشنهاد یکی از اهالی مسیر کوچه باغات زیبای روستای شهرستانک را که مملو از درختان گیلاس-سیب-گلابی- گردو وآلبالو بود گذر کردیم و با توجه به بار رسیدن درختان آلبالو و همچنین جمع آوری این محصول از سوی باغداران که در حال بارزدن آن به خودروهای نیسان بودند همنوردان را مشغول تماشا و صحبت نمود. حدود یک ساعت و نیم از داخل روستا و کوچه باغات عبور کردیم. در نهایت ساعت 19 به محله ایستگاه پای مینی بوس رسیدیم . میوه ای که از سوی گروه تهیه شده بود میل نمودیم وبه دلیل اینکه مجموع افراد گروه(24نفر) بیش از ظرفیت مینی بوس(16نفر) بود وبه جهت پیدا کردن وسیله نقلیه دربستی برای عزیزان گلگشت کمی معطل شدیم. در نهایت با همکاری راننده مینی بوس آقای خلج ساعت 1930 همگی به طرف شهریار حرکت نمودیم و با وجود آخرین جمعه مرداد ماه جاده چالوس ترافیک روانی داشت و ساعت 22 به شهریار رسیدیم .همگی از یکدیگر خداحافظی نمودیم و همدیگر را به خدای بزرگ سپردیم.
اسامی نفرات قله و کوهپیمایی: آقایان
نوع و سطح برنامه: کوهنوردی متوسط
وضعیت آب و هوایی منطقه: هوا آفتابی /خنک
منابع تامین آب آشامیدنی :وجود چشمه های در مسیر
وضعیت آنتن دهی موبایل:در اکثر مسیر فاقد آنتن دهی مناسب بود.
مسیر طی شده:18 کیلومتر
هزینه برنامه: نفری 20 هزار تومان
سهم گروه از این برنامه: 20 هزار تومان
عکاس : اکبر صالحی
فنی و آموزش: مصطفی فرج الهی
تهیه و تنظیم گزارش: حسن رهنما
سرپرست برنامه: قدرت اکبری نژاد

برای دیدن تصاویر برنامه لطفا کلیک نمائید.