گزارش برنامه صعود به قله عظیمیه و دو برار- مورخه 14 9 93
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳
گزارش برنامه صعود به قله عظیمیه و دو برار- مورخه 14/ 9/ 93

قله دو برار با ارتفاع 2460 متر در شهر کرج واقع شده . قله دوبرار شامل دو قله با ارتفاع تقریبا یکسان در کنار هم می باشد و بدین جهت نام آن را قله دوبرار گذاشته اند.
از آنجا که این دو قله نزدیک شهرکرج واقع شده و از چندین جهت قابل صعود می باشد ، لذا کوهنوردان زیادی را به سمت خود سوق می دهد.
1. صعود از جهت شرقی که از قله بیجی کوه (عظیمیه) صورت می گیرد که برنامه ما از این مسیر انجام شد.
2. صعود از جبهه غربی که از باغستان و آتشکده انجام می شود
3. صعود از جبهه جنوبی که از روستای محمود آباد در بالای گوهردشت انجام می شود
4. صعود از جبهه شمالی که از جاده چالوس بالاتر از وینه صورت می گیرد
مطابق برنامه و هماهنگی قبلی روز جمعه مورخ 14/9/93 ساعت 5 صبح روبروی بانک ملی کرشته جمع شدیم و ساعت 5:15 با یک دستگاه مینی بوس ودو دستگاه ماشین شخصی آقای عباس درخشان و علیرضا فرج الهی به استعداد 33 تن از همنوردان گروه کوهنوردی شهریاران به سمت عظیمیه کرج حرکت کردیم.ساعت 6 به عظیمیه رسیدیم و بعد از طی کردن مسیر آسفالت با میانداری آقای فرج اللهی نرمش کششی انجام دادیم. آقای اعلا نوری و همراهان ایشان (6 تن) که ازکوهنوردان با سابقه کرج بوده و در این برنامه مهمان گروه بودند به ما پیوستند.با سرپرستی آقای نعمتی وبا تعیین سر قدم آقای میانجی و عقب دار آقای نوری و میان داری آقای حسن رهنما شروع به بالارفتن از مسیر خاکی کردیم. در سیاهی قبل از طلوع آفتاب مقداری از راه را طی کردیم وبه محوط پایگاه بسیج رسیدیم وبرای کم کردن لباس توقفی کوتاه داشتیم .
- مسیر پاکوب ومنتهی علیه سمت راست را با نظم طی کردیم و بعد از گذراندن سراشیبی ها و مسیرهای گلی به دوراهی قله عظیمیه به دوبرار رسیدیم، در این جا باید به دوگروه تقسیم می شدیم . گروه کوهپیمایی که بعد از صعود به قله عظیمیه می بایست بازمیگشتند و گروه کوهنوردی که آماده حرکت به سمت قله دوبرار می شدند.
- گروه اول با سرپرستی آقای عباس درخشان به استعداد 8تن جدا شدند و گروه دوم به مسیر خود ادامه دادند. بعداز طی مسیر گلی به مسیر هموار رسیدیم که تخت رستم نام داشت و فرصتی مناسب برای نفس تازه کردن و تجدید قوا بود.
جناب آقای سعیدی (از کوهنوردان با سابقه کرج و میهمان) در این مسیر اسامی قله ها را به ترتیب معرفی کردند. قله آینه و ناز و منار و هفت خان وغیره......
- ساعت 8:45 برای صرف صبحانه توقف کردیم و ساعت 9:30 حرکت مجددا آغاز شد و مسیر سربالایی و سنگی که بسیار انرژی بر بود آغاز گردید.
طی این مسیر برای رسیدن به دوستان تازه کار و نظم بخشیدن به گروه چندین بار استراحت کوتاهی داشتیم.
- ساعت 11:30 بعد از گذراندن مسیر نیمه سنگین سربالایی و برفی و گلی و سنگی به برار اول رسیدیم. با رای و نظر سرپرست خوب گروه تا رسیدن به برار دوم آزاد باش اعلام شد.
ساعت 1200 کند یا تند بالاخره همگی به بالای قله برار دوم رسیدیم ، با نور اشتیاقی که در چشمانمان مشخص بود مراسمات قله از عکس یادگاری و تعارف میوه و تنقلات را به جا آوردیم.
- مسیر بازگشت از سمت غربی را شروع کردیم که این سمت کوه پوشیده از برف بود و شیطنت جوان و مسن را برای درست کردن گوله برفی بر می انگیخت. که تعدادی از دوستان مسیر را به سرعت طی کردند اما تعدادی نتوانستند به کودک شیطانشان غلبه کنند و جنگ برفی سرگرفت و عکس هایی گرفتند و این همنوردی دوستانه را ثبت کردیم.
. ساعت 13:30 همگی پای مینی بوس در جاده برغان رسیدیم
باب خنده و شوخی وشادباش برای صعود به قله ای دیگر همنوایی و همنوردی دوستانه همچنان باز بود. داخل مینی بوس در حالیکه همنوردان در حال استراحت بودند آقای رهنما جهت استفاده بهینه از فرصت بوجود آمده مقالاتی در خصوص تکنیک چینی و زمان درست مصرف کردن میوه ها ارائه نمودند.
چه خوشایند بود برای کسانی که تجربه اولشان را داشتند یعنی صعود به قله دوبرار و همقدمی با دوستانی صمیمی و پر انرژی که در گوشمان زمزمه می کردند و به یادمان می آوردند که تنم سرده اما دلم گرمه.
. همنورد عزیزم همیشه دلت گرم و لبخند قهرمانانه برلبانت
ساعت 15 روز جمعه این برنامه با رسیدن به شهریار در کمال صحت و سلامتی به پایان رسید.
اسامی کوهنوردان و کوهپیمایان: آقایان و خانم ها
1- التفات نعمتی(سرپرست برنامه)2- احسان بنده لو3- اکبر صالحی(عکاس برنامه) 4- هادی خمارلو5 - مظفر آقایی6- ساسان میانجی 7 – بهروز محمدی8- مصطفی فرج الهی 9- معصومه درخشان10- عباس درخشان11- علیرضا فرج الهی 12- نسترن توکلی(گزارشگر برنامه)13 - سارا اکرمی14- دکتر جلیل آذری15- مهدی نذیری 16- علی حکمتی 17- میلاد رهگذر 18- محمد درخشان 19- مصطفی فرج الهی 20- مرتضی سپهری21- محسن علی گل 22- میلاد ملکی 23- محمد بخشی24- مصطفی حسن زاده25- اعلا نوری26- ارسلان نوری (معاون برنامه)27- زهره قهرمانی28- ندا چنبری 29- ابراهیم خباز زاده30- حسین اکرمی31- مصطفی شیرازی 32- محمد حسین زاده 33- مرتضی سعیدی 34- محمد محمدی نهاد35- محمود محمدی نهاد36- حسن رهنما (سرپرست گروه)37- محمود بهرامی

برای دیدن ادامه تصاویر لطفا کلیک نمائید.