گزارش برنامه صعود به قله چین کلاغ مورخه 26 10 93
دوشنبه ۲۹ دى ۱۳۹۳

گزارش برنامه صعود به قله چین کلاغ مورخه 26 10 93
تاریخ اجرای برنامه: جمعه 26 دیماه ۱۳۹3
نوع برنامه: کوهنوردی نیمه سنگین (2820 متر)
سرپرست برنامه: آقای اکبر صالحی
گزارش نویس: آقای حسن رهنما
تعداد شرکت کنندگان: 19 تن
مسیر دسترسی: شهریار، تهران، میدان درکه، مسیر کوهپیمایی روستای درکه، دو راهی کافه عمران (کارا)، سمت چپ دره و جنگل کارا، قله چین کلاغ
وضعیت مخابراتی مسیر: تقریبا سرتاسر مسیر تا نزدیکی قله گاهی پوشش آنتن اپراتور همراه اول و ایرانسل وجود داشت.
معرفی منطقه:
قله چین کلاغ از قله ‌های جنوبی رشته کوه البرز مرکزی و در نزدیکی شهر تهران است. این کوه از شمال به منطقه ای بنام یونجه‌ زار و از غرب به کوه‌های امامزاده داود و از شرق به کوه ‌های درکه و از جنوب به منطقه سعادت ‌آباد و فرحزاد محدود می‌شود.
مسیرهای صعود به قله چین کلاغ:
1- سعادت آباد – میدان بهرود-شهرک مسکونی بام تهران – انتهای شهرک مخابرات – دره سعادت اباد – چشمه – قله چین کلاغ .
میدان درکه – خیابان احمدپور – سه راه معدن – مسیر دره معدن -2
میدان درکه – مسیر اصلی پلنگ چال – مسیر فرعی دره وجنگل کارا-3 ا
شرح برنامه:
مطابق برنامه فصلی و هماهنگی قبلی روز جمعه 26/10/93 با حضور 18 تن از همنوردان گروه کوهنوردی شهریاران با یکدستگاه مینی بوس و دو دستگاه خودرو شخصی راس ساعت 05:15 صبح ازشهریار به مقصد تهران به راه افتادیم .ساعت 06:15صبح به میدان درکه رسیدیم. همگی از خود روها پیاده شدیم و پس ازکسب آمادگی لازم کوچه های باریک وسر بالایی روستای درکه را طی نموده ساعت 06:50 صبح به ابتدای مسیر صعود، در ارتفاع 1800 متری (از سطح آب های آزاد) رسیدیم. در اینجا سرپرست برنامه با تعیین سر قدم آقای اعلا نوری وعقبدار (آقای فرج الهی) حرکت را از کنار مسیر رودخانه آغاز کرده و بعد از طی حدود 20 دقیقه به کلبه کوهنورد عمران و دو راهی کارا که به ایستگاه پاسیالیز معروف است (ارتفاع 1880 متر)رسیدیم . ما مسیر سمت چپ (جنگل کارا – چین کلاغ)را انتخاب و پس از طی حدود 500 متر به یک دو راهی رسیدیم مسیر سمت راست و رو به بالا را طی کرده و ساعت 8 صبح به دره و جنگل کارا رسیدیم .سپس در محلی مناسب در کنار رودخانه که فضای نسبتا وسیع تری داشت توقف کرده و به صرف صبحانه پرداختیم. ساعت ۰8:30 پس از صرف صبحانه با سرعتی یکنواخت به سمت قله از دامنه یال سمت چپ حرکت کردیم. ساعت 09:30 به بالای یال و خط الرس رسیدیم و پس از کمی استراحت با طی مسیری طاقت فرسا و شیب زیاد در نهایت ساعت 10:30بر فراز قله چین کلاغ به ارتفاع 2820 متر رسیدیم . و پس از اجرای مراسم قله وگرفتن چندین عکس یادگاری در هوای آفتابی و مناسب روز برنامه، ساعتی را روی قله توقف کردیم. نکته جالب، منظره زیبای قله دماوند، بلندترین بلندای ایران بود که خودنمایی می کرد. بی شک صعود به این قله آرزوی همیشگی بسیاری از همنوردانم می باشد.
ضمن اینکه از بالای قله، قله های کلکچال، لزون غربی و شرقی، توچال، و قله های دوشاخ و شاه نشین قابل مشاهده بودند. سپس ساعت 11 صبح از همان مسیر رفت رو به پایین راهی شدیم. یک ساعت ونیم بعد ساعت 30/12 به جنگل کارا (محل صبحانه) رسیدیم. در کنار چشمه جهت صرف ناهار توقف کردیم. پس از صرف ناهار، با نوای سرپرست برنامه دور هم حلقه زدیم . و پس از برگزاری مراسم اختتامیه(بر رسی نقاط قوت وضعف این برنامه جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های بعدی) و نیایش توسط یکی از اهالی محل و اعلام هزینه برنامه توسط سرپرست برنامه ساعت 30/13 مسیر بازگشت را پیموده ابتدا به دو راهی کارا رسیدیم سپس در ساعت 30/15 به میدان درکه پای ماشین رسیدیم. همگی سوار بر خود روها به مقصد شهریار حرکت کردیم و ساعت 30/16 به شهریار رسیدیم. و پس از سپری کردن یک روز خوش و سپاس از خداوند متعال به خاطر سلامتی از یکدیگر خداحافظی کردیم.
هزینه برنامه : نفری 18هزار تومان
سهم گروه از این برنامه :
از همه میهمانان و همنوردان این برنامه کمال تشکر را داریم. جای همه دوستان عزیزمان که در این برنامه حضور نداشتند هم بسیار خالی بود.
همنوردان خوب این برنامه (مهربانوان و مهربانان)عبارتند از:

1- معصومه درخشان 2- علیرضا فرج الهی 3- مصطفی فرج الهی 4- التفات نعمتی 5- علی حکمتی 6- بهروز محمدی 7- احسان بنده لو 8- میلاد حبیب الهی 9- میلاد ملکی 10- کسری حسن نژاد 11- محمد یاری 12- داود نوروزی 13- حسین رستمی 14- اعلا نوری 15- محمود بهرامی 16- اسماعیل روکی 17- حسن رهنما 18- اکبر صالحی

برای دیدن ادامه تصاویر لطفا کلیک نمائید.