گزارش برنامه صعود به قله کلکچال 3 11 93

گزارش برنامه صعود به قله کلکچال 3 11 93
مشخصات پارک جمشیدیه:
خیابان شهید باهنر (نیاوران) خیابان فیضیه خیابان امیدوار
پارک سنگی جمشیدیه یکی از بوستان‌های تهران، با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در خیابان شهید باهنر (نیاوران) خیابان فیضیه واقع شده و از شمال به کوه کلک چال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلک‌چال محدود است. این پارک در ابتدای مسیر اصلی صعود به پناهگاه کلکچال قرار دارد. پارک جمشیدیه دارای چهار در ورودی است که ارتفاع در ورودی اول از سطح دریا ۱۸۲۰ متر و بالاتر از آن ۲۱۰۰ متر است‌.
موقعیت جغرافیایی قله کلک چال:
کُلَک‌چال نام یکی ازکوه‌های شمال تهران و همچنین نام یکی ازپناهگاه‌های کوهنوردی در همان محدوده است. پناهگاه کلکچال درشرق میدان تجریش قرارگرفته و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۶۰۰ متر و ارتفاع قله آن ۳۳۵۰ متراست.این پناهگاه سه مسیر دسترسی دارد : پارک جمشیدیه ‌،گلاب‌ دره و دره وزباد . پناهگاه دارای تأسیسات آب و برق است و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شود . این پناهگاه درسال ۱۳۳۹ و توسط سازمان پیش آهنگی ساخته شد . در روی برج سفید آن نام گروههای پیش آهنگی به چشم می‌‌خورد . ویژگی خاص این محل ارتفاع و آب و هوای خوب آن در تابستان است‌.
گزارش برنامه:
جمعه 3/11/1393 ساعت 5 صبح تعداد بیست و شش نفر دور هم جمع شدیم و سوار بر یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه سواری به سمت پارک جمشیدیه راهی شدیم. ساعت 6:15 به پارک رسیدیم، فریضه نماز را به جا آوردیم و بعد از آن با میانداری آقای اعلا نوری مشغول انجام حرکات کششی و نرمشی شدیم. ساعت 6:45 بود که با سرقدمی آقای نوری ، میانداری آقای حسن رهنما و عقب داری آقای محمد بخشی ، پیمایشمان را به سمت اردوگاه و برج فردوس شروع کردیم. با اینکه در طول مسیر نظاره گر طلوع زیبای خورشید بر فراز شهر تهران بودیم و سلام و احوال پرسی سایر ورزشکاران و دوستان هم به قوت قلبمان می افزود ولی اندوهی بزرگ بر دل هایمان سایه افکنده بود . به این می اندیشیدیم که چرا در میانه زمستان و بر بلندای این ارتفاعات هیچ خبری از برف نیست. عجیب نگران روزهای گرم تابستان شدیم اما با توکل بر لطف و عنایت خدا راهمان را ادامه دادیم و 9:15 به اردوگاه و برج فردوس رسیدیم. حوالی سه ربع همانجا برای صرف صبحانه و تجدید قوا توقف کردیم . ساعت 10 از دوستان گروه کوهپیمایی جدا و همچنان به تمنای برف راهی قله شدیم .خیلی بالا نیامده بودیم که کم کم هوا مه آلود و امید ما برای بارش برف بیشتر شد. ساعت 11:20 به ارتفاع 3000 متری رسیدیم جایی که دوستان امداد و نجات کوهستان مستقر بودند . دقایقی استراحت کردیم و با دوستان امداد و نجات عکس یادگاری گرفتیم. برف پراکنده از آسمان بر سر و صورتمان می خورد و نوید برآورده شدن آرزوهایمان را میداد. ساعت 12 در شرایطی به قله کلکچال رسیدیم که مه ما را کاملا در آغوش گرفته بود . ما نیز بزرگ و کوچک دور هم حلقه زدیم و با بازی عمو زنجیرباف دل هایمان را با یاد کودکی زلال کردیم و از خدا درخواست سلامتی کرده و برای بارش برف و باران دعا نمودیم. 13:40 دو باره به اردوگاه رسیدیم و مشغول صرف نهار شدیم. 14:40 مجدد از اردو گاه به سمت پارک سرازیر شدیم. در طول مسیر دانه های برف مکرر و پیوسته صورت های یخ زده مان را نوازش می کرد و به یادمان می آورد خدایی را که گفته است "بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را ...! "
نهایتا 16:40 به پارک و سایر دوستان رسیدیم و جلسه ای دور هم داشتیم. 17:30 دوباره سوار ماشین ها شدیم و 18:50 هم به شهریار رسیدیم.
اسامی افراد شرکت کننده: مهربانوان و مهربانان
نسترن توکلی، سارا خادم اکرمی، ابراهیم خباز زاده، هادی خمارلو ، مریم رهنما، الهام خمارلو، جواد سر زارع، مریم سر زارع، سمیرا محمودی، محمد فرجی، حسن رهنما، مصطفی فرج الهی، علیرضا فرج الهی، محسن رستمیی، محمد بخشی، معصومه درخشان، زهره قهرمانی، مهدی بهره بر، پرویز رهگذر، اعلا نوری، قدرت خدادادی، اسماعیل روکی، حبیب ایزدی، علی فرهادی، آقایان رستمی و حجازی