گزارش برنامه صعود شبانه به ایستگاه 2 توچال روز مورخه 26 4 93
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۳

گزارش برنامه صعود شبانه به ایستگاه 2 توچال روز پنج شنبه مورخه 26/4/93

طبق برنامه و هماهنگی قبلی ساعت 1730 عصر روز پنج شنبه مورخه 26/4/93 تعداد 21 تن از همنوردان گروه کوهنوردی شهریاران با یکدستگاه مینی بوس به رانندگی آقای رضایی به سمت تهران حرکت نمودیم ، هوابشدت گرم بود مسیر اتوبان همت چمران به سوی ولنجک را طی کردیم ساعت 1845 به پارکینگ تله کابین توچال رسیدیم با پرداخت 5 هزارتومان ورودی پارکینگ وارد محوطه شدیم خودرو را در محل مناسبی پارک کرده چند دقیقه ای طول کشید تا همنوردان آماده شوند ساعت 19 مسیر را به سرقدمی آقای التفات نعمتی و عقب داری آقای محمد محمودی (همنورد میهمان) به آرامی طی نمودیم در بین راه گاها به علت خستگی و روزه داری همنوردان استراحت کوتاهی داشتند تا اینکه ساعت 21 در ارتفاع 2500 متری به ایستگاه مجهز و استراحتگاه 2 توچال رسیدیم چنددقیقه ای از اذان گذشته بود برروی سکوهای سیمانی و چوبی سفره های افطار خود را در یک فضای معنوی پهن نمودیم و مشغول صرف افطاری که شامل انواع و اقسام خوراکی های لذیذ و خوشمزه بود شدیم همنوردان با میهمان شدن در سفره های یکدیگراز این نعمت های خوشمزه بهره لازم را بردند  بعد از صرف افطاری و کمی استراحت مراسم معارفه انجام شد و آقایان (حسن رهنما سرپرست گروه) و مصطفی فرج الهی مسئول آموزش گروه نکاتی را در خصوص آخرین اقدامات انجام شده گروه ارائه نمودند در ادامه با آرزوی موفقیت برای یکی از همنوردان گروه شهریار جناب آقای اسماعیل رهگذر که راهی صعود به قله لنین درکشور قرقیزستان بودند نمودیم و در اینجا آقایان محمد بخشی ، احسان بنده لو و محمد محمودی با کسب اجازه از سرپرست گروه تصمیم به صعود به قله توچال و مسیر پیاده روی به سمت روستای شهرستانک را داشتند نامبردگان پس از تجهیز کامل وسایل خویش اعم از شب مانی و ... ساعت 22 مسیر صعود را درپیش گرفتند و از گروه جدا شدند مابقی همنوردان مسیر بازگشت را با احتیاط درپیش گرفتند هوای ایستگاه 2 خنک بود و نسیم ملایمی می وزید ساعت 2245 به ایستگاه 1 رسیدیم چنددقیقه استراحت کردیم با تماس تلفنی از احوالات گروه 3 نفره جویا شدیم ساعت 2335 به محل پارکینگ و مینی بوس رسیدیم توضیح اینکه محوله ایستگاه تله کابین توچال و محیط اطراف آن بسیار شلوغ بود و مردم زیادی از تهران جهت استفاده از آب و هوای خنک این منطقه به این مکان آمده بودند جلب توجه می کرد مسیر ولنجک به شهریار را پیمودیم و در مسیر تمامی همنوردان از این برنامه راضی و شادو خندان بودند و آقای مصطفی اله فرج الهی در داخل مینی بوس صحبتهای شیوایی را برای حاضرین فرمودند و در بین راه و در سعید آباد دوغ برای هنموردان خریداری و صرف شد ساعت 1 بامداد روز 27/4/94 به شهریار رسیدیم و آقای رضایی راننده محترم با اعضای گروه همکاری خوبی داشتندکه در اینجا از ایشان تشکر بعمل می آید .

سرپرست برنامه:آقای محمد بخشی

اسامی همنوردان عبارتنداز:آقایان و خانمها

1-پرویز رهگذر2-اعلاء نوری3-ارسلان نوری4-احسان بنده لو5-اکبر صالحی6-محمد محمودی7-علیرضا فرج الهی8-محمود رهنما9-اسماعیل روکی10-حسن رهنما11-التفات نعمتی12-بهاره نعمتی13-کیارش درخشان14-احسان درخشان15-مجید تاجیک16-رسول تیزچنگ17-مصطفی فرج الهی18-الهام رهگذر19-آرزو رهگذر20-محمد راکی21-محمد بخشی

عکاس:اکبرصالحی

هزینه برنامه: نفری 11 هزار تومان

برای مشاهده عکس ها اینجا را کلیک کنید.

مصطفی فرج اللهی
۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ۰۴:۳۹
طاعات قبول چه لذتی دارد وقت افطاری بالای ارتفاعات با بچه های گروه کوهنوردی شهریاران باشی .