گزارش برنامه صعود شبانه به قله عظیمیه کرج 28 3 94
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

گزارش برنامه صعود شبانه به قله عظیمیه کرج - ارتفاع 2400 متر 28 3 94

قله دو برار با ارتفاع 2460 متر در شهر کرج واقع شده . قله دوبرار شامل دو قله با ارتفاع تقریبا یکسان در کنار هم می باشد و بدین جهت نام آن را قله دوبرار گذاشته اند.
از آنجا که این دو قله نزدیک شهرکرج واقع شده و از چندین جهت قابل صعود می باشد ، لذا کوهنوردان زیادی را به سمت خود سوق می دهد.
1. صعود از جهت شرقی که از قله بیجی کوه (عظیمیه) صورت می گیرد که برنامه ما از این مسیر انجام شد.
2. صعود از جبهه غربی که از باغستان و آتشکده انجام می شود
3. صعود از جبهه جنوبی که از روستای محمود آباد در بالای گوهردشت انجام می شود
4. صعود از جبهه شمالی که از جاده چالوس بالاتر از وینه صورت می گیرد.

طبق برنامه و هماهنگی قبلی اولین برنامه ماه مبارک رمضان در اولین روز از این ماه ساعت 18 عصر پنجشنبه 28 3 94  تعداد 9 تن از همنوردان گروه با 3 ستگاه خودروشخصی آقایان کریمی، نوری ومحمد زاده از میدان حافظ کرشته شهریار به سمت کرج حرکت کردیم .

هوا گرم بود و مسیر میدان مترو کرج مثل همیشه ترافیک بود.ساعت 19 به میدان مجسمه رسیدیم.خودروها را در جای مناسبی در دوربرگردان پایگاه پارک کردیم.ساعت 1905 آماده صعود به قله از مسیر پایگاه بسیج شدیم.

مسیر را به سرقدمی آقای نوری و عقب داری آقای صالحی به آرامی طی کردیم تا اینکه ساعت 2030 در ارتفاع 2400 متر به کیوسک (قله) رسیدیم. سفره افطار را در یک فضای معنوی پهن کردیم و بعد از اذان بقدرنیازآب،چای،شیرنیی و میوه صرف کردیم و بعد از کمی استراحت وادای نماز ساعت2130 مسیر بازگشت را با احتیاط تحت روشنایی چراغ پیشانی طی کردیم. هوای قله خنک بودوباد ملایمی میوزید.ساعت 15/23 به پایگاه رسیدیم. کمی استراحت و آب چشمه نوشیدیم.

سپس ادامه مسیر را پی گرفتیم و ساعت 2330 به محل پارک خودروها که به مناسبت ماه رمضان بشدت شلوغ بود رسیدیم. مسیر کرج به شهریار را پیمودیم. در طول مسیر همگی شادوخندان و مسرور بودیم.

ساعت 2415 به شهریار رسیدیم و آقایان کریمی و نوری لطف کردند و همگی همنوردان را یک به یک به درب منزلشان رساندند.که در اینجا از ایشان تقدیر و تشکر بعمل میاید.

اسامی همنوردان:

حسن رهنما(سرپرست برنامه) – الله کرم بصیری- اکبر صالحی – میر مصطفی میر عظیمی- اعلا نوری – داود محمد زاده- و خانمها قهرمانی ،درخشان و مغانلو. تهیه و تنظیم گزارش : حسن رهنما عکاس: اکبر صالحی