گزارش برنامه طبیعت گردی و جنگل دالیخانی رامسر مرداد 93
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

گزارش برنامه طبیعت گردی و جنگل دالیخانی رامسر مرداد 93

مطابق برنامه و هماهنگی قبلی روز سه شنبه مورخ 7/5/93 ساعت 23 شب تعداد 50 نفر از اعضای گروه و میهمانان عزیز با یکدستگاه اتوبوس ولوو به رانندگی آقای مجتبی غیاثوند و دو دستگاه خودروی شخصی آقایان حسن رهنما ، محمود رهنما و یکدستگاه وانت بار آقای هادی خمارلو از میدان حافظ کرشته ( محل تجمع ) به سمت کرج حرکت کردیم مسیر جاده چالوس را در تاریکی شب بدون ترافیک طی نمودیم تا اینکه در منطقه گچسر به ترافیک سنگینی برخورد کردیم با صبر و حوصله از این مرحله عبور کردیم و سپس به منطقه سیاه بیشه رسیدیم اینجا هم در قسمتهایی به علت بد پارک کردن خودروهای شخصی ترافیک ایجاد شده بود در ادامه مسیر ساعت 7 صبح روز بعد به مرزن آباد رسیدیم و مقابل امامزاده جهت صرف صبحانه به مدت 45 دقیقه توقف کردیم سپس مسیر را طی کردیم تا اینکه ساعت 1130 چهارشنبه مورخ 8/5/93 به ابتدای جاده جنگل دالیخانی و جنت رودبار محله هریس رسیدیم جاده میرزا کوچک خان جنگلی را پیمودیم و از روستاهای گالش محله و... گذشتیم تا اینکه ساعت 1230 به روستای پیازکش ویلای شخصی آقای عباس درخشان ( سرپرست برنامه ) رسیدیم در اینجا به مدت 30 دقیقه جهت استفاده از سرویس بهداشتی و استراحت و برداشتن مقداری از وسائل توقف کردیم.
سپس این محل را ترک کردیم و با طی 15 کیلومتر ساعت 1330 به محل استقرار گروه در محله امباردار رسیدیم سریعا از اتوبوس و خودروها پیاده شدیم و با کمک یکدیگر و وانت بار وسایل را تا محل کمپ انتقال دادیم ، محل کمپ قبلا توسط گروه شناسایی شده بود .نحوه استقرار برپایی آتش و برق رسانی و آشپزخانه و انبار توسط عوامل تدارکات انجام شد و تمامی اعضاء گروه ناهار را صرف کردند و به مدت 2 ساعت استراحت کردیم. اولین برنامه جنگل نوردی همگانی با حضور 33 نفر از حاضرین در اردو به شرح ذیل انجام شد.
با اعلام قبلی ساعت 16 روز چهارشنبه مورخ 8/5/93 با حضور 33 نفر از اعضای گروه مسیر جنگل را در یک هوای خنک و مه آلود پیمودیم از طبیعت زیبای جنگل لذت بردیم و در طی مسیر عکسهای بیاد ماندنی و خاطره انگیز توسط مسئول روابط عمومی گروه آقای اکبر صالحی گرفته شد. ساعت 18 به نقطه تعیین شده یعنی دو راهی رسیدیم و سپس مسیر بازگشت را طی کردیم و ساعت 1930 به محل کمپ رسیدیم.
همگی چای هیزمی و چای پونه با نبات که توسط خانم راحله رهنما تهیه شده بود نوش جان کردیم و از ایشان تشکر نمودیم .شام جوجه کباب توسط گروه تدارکات آقای روکی و پرویز رهگذر و کمک سایر عوامل آماده ، طبخ و سرو شد. سپس پس از کمی شادی کردن ساعت 24 خانواده ها در چادرهای خود به خواب عمیق فرو رفتند و افرادی بودند که سردشان بود و با حضور در کنار آتش خودشان را گرم می کردند و چای هیزمی می نوشیدند.
گزارش برنامه های روز دوم:
امروز پنجشنبه 9/5/93 دو برنامه جنگل نوردی و طبیعت گردی توسط گروه تدارک دیده شده بود.
برنامه اول:
جنگل نوردی از محل استقرار گروه یعنی امباردار به روستای زیبای گرسماسر برای افراد کوهنورد به مدت حدود 10 ساعت رفت و برگشت به سرپرستی آقای حسن رهنما
برنامه دوم:
طبیعت گردی از محل کمپ تا دو کیلومتر داخل جنگل برای افراد کوه پیما به مدت دو ساعت رفت و برگشت به سرپرستی آقای پرویز رهگذر.
گزارش برنامه اول:
ساعت 630 صبح روز پنج شنبه مورخ 9/5/93 برنامه جنگل نوردی به حضور 15 نفر از اعضای گروه از محل کمپ امباردار به سوی روستای گرسماسر حرکت را آغاز نمودیم در طی مسیر از زیبایی های جنگل لذت بردیم و از میوه های جنگلی مثل تمشک و آلو جنگلی بهره مند شدیم، ساعت 9 صبح به دو راهی رسیدیم که هر دو راه به روستای گرسماسر ختم میشد رسیدیم با پیشنهاد یکی از جنگل بانان در آن منطقه با راهنمایی آقا ابوالفضل راه میان بر را انتخاب کردیم که شیب تندی داشت مسیر را طی کردیم تا اینکه ساعت 1130 به روستای گرسماسر رسیدیم کمی استراحت کردیم و با گرفتن عکس یادگاری مسیر بازگشت را از مسیری دیگر پیمودیم تا اینکه ساعت 1630 به محل کمپ رسیدیم ، گروه تدارکات به سرپرستی آقای رهگذر و خانم زمانلو و سایر عوامل آبگوشت خوشمزه ای را که تدارک دیده بودند میل کردیم و سپس استراحت کردیم و در ادامه از حلوای نذری که خانم راحله رهنما تهیه کرده بودند خوردیم و جهت شادی روح اموات ایشان فاتحه فرستادیم.
گروه دوم:
در ساعت 930 صبح برنامه طبیعت گردی با حضور 35 نفر از اعضای گروه مسیر دو کیلومتری از کمپ تا جنگل را پیموده و در ساعت 1130 به محل کمپ بازگشتند و منتظر رسیدن گروه اول مانده بودند.
از ساعت 19 الی 21 در محل کمپ تمامی اعضای گروه سرگرم شادی کردن و استفاده از طبیعت زیبای محل استقرار و چشم انداز آن بودند از ساعت 21 الی 22 جوجه کباب آماده و سرو شد. از ساعت 22 الی 24 مراسم معارفه انجام و تمامی اعضای تور نسبت به معرفی خود اقدام نمودند و در پایان معارفه توضیحات مفصلی از سوی سرپرست برنامه ، سرپرست گروه و مسئول کمیته فنی و آموزش گروه آقای مصطفی فرج اللهی ارائه گردید و در پایان مقرر شد به جهت شلوغی ترافیک جاده ای همگی آماده بازگشت به شهریار شویم و به این جهت یکساعت فرصت جمع آوری وسایل به تمامی افراد داده شد. ساعت 1 بامداد روز جمعه 10 5 93 همگی سوار بر اتوبوس مسیر بازگشت از جنگل دالیخانی را طی کردیم بعد از مدتی اکثریت به خواب عمیقی فرو رفتند و ساعت 6 بامداد در مرزن آباد جهت استراحت و... توقف 30 دقیقه ای داشتیم بعد از مدتی در یک ترافیک یک ساعته گیر کردیم و ما ازاین فرصت جهت صرف صبحانه و خوردن خربزه استفاده نمودیم بعد از بازشدن ترافیک مسیر را مستقیما به شهریار در جاده چالوس ادامه دادیم و در طی مسیر اعضای جوان با استفاده از موسیقی حافظه های جانبی سرگرم شادی و نشاط در اتوبوس بودند. ساعت 12 ظهر به شهریار رسیدیم و در میدان حافظ کرشته همگی از اتوبوس پیاده شدیم و از یکدیگر خداحافظی کرده و راهی منزل هایمان شدیم و بدین طریق برنامه سه روزه طبیعت گردی و جنگل نوردی با موفقییت و رضایت کامل به پایان رسید.
در اینجا لازم است از آقایان اسماعیل روکی و پرویز رهگذر که در امر تهیه غذا تلاش مضاعفی را کشیدند تقدیر و تشکر بعمل می آید. ضمنا از همنورد میهمان آقای کیوان عبدالهی که بدون امکانات لازم کوهپیمایی مسیر 10 ساعته جنگل را پیمودند تقدیر و تشکربعمل آمد و به همین علت نامبرده بعنوان همنورد نمونه معرفی گردیدند.
هزینه برنامه : نفری 90 هزار تومان (فول خدمات)
اسامی همنوردان و میهمانان:1-حسن رهنما 4نفر 2-مصطفی فرج الهی 5نفر 3- علیرضا فرج الهی4نفر 4- محمود رهنما 4نفر 5-سعید آذری 4نفر 6- کیوان عبدالهی 4 نفر 7- پرویز رهگذر 3نفر 8- هادی خمارلو 2نفر 9-محمد رضا رهگذر3نفر 10- راحله رهنما 3نفر وعباس درخشان –معصومه درخشان-مهدی درخشان- الهام رهگذر- ندا چنبری- زهره قهرمانی- زهرا مراد خانی- محمد بخشی- مهدی شاهمیری- داوود نوروزی- اکبر صالحی- الهام طبقی- اسماعیل روکی- مهدی بارانی.
عکاس: اکبر صالحی
همنورد نمونه: کیوان عبدالهی
گروه تدارکات: ماشاء اله فرج الهی ، علیرضا فرج الهی ، محمود رهنما ، حسن رهنما ، عباس درخشان
تهیه و تنظیم گزارش: حسن رهنما
سرپرست برنامه :آقای عباس درخشان وآقای حسن رهنما
به امید دیدار مجدد.

برای دیدن تصاویر لطفا کلیک نمائید.