گزارش برنامه ماراتن راهپیمایی شهریار به چالوس- 2 3 7 93
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳

گزارش برنامه ماراتن راهپیمایی شهریار به چالوس- 2 3 7 93

به مناسبت فرارسیدن هفته شکوهمند دفاع مقدس و بازگشایی مدارس برنامه ویژه ماراتن راهپیمایی از شهریار به چالوس به مسافت حدود 180 کیلومتر طی سه روز از سوی گروه کوهنوردی شهریاران به منظور یادآوری خاطرات 8 سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای والامقام جنگ تحمیلی به جناب آقای عبدالوند، ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار ارائه گردید و با موافقت ایشان و مشارکت شرکت تعاونی روستایی شباهنگ شهریار بخصوص جناب آقای امیر سمائی مدیرعامل محترم تعاونی مقرر گردید این برنامه در موعد مقرر (اول مهر ماه 93) اجرایی گردد.
گزارش برنامه:
پس از فراهم شدن مقدمات کار و وسایل لازم شامل گرم‌کن، شلوار ، تیشرت و کلاه همراه با چاپ لوگوها و بنرهای لازم توسط آقای امیر رحیمی‌پور مدیر مجموعه ورزشی تعاونی انقلاب شباهنگ و هماهنگ کننده این برنامه ماراتن راهپیمایی شهریار به چالوس روز سه‌شنبه مصادف با اول مهر ماه 93 (روز بازگشایی مدارس و دومین روز از هفته دفاع مقدس) با حضور 12 نفر از اعضای گروه کوهنوردی شهریاران و 3 دستگاه خودرو شخصی آقایان مصطفی فرج‌الهی و مهدی رهنما و قدرت اکبری نژاد در مراسم افتتاحیه‌ای که از سوی شرکت تعاونی شباهنگ ، اداره ورزش و جوانان و روابط عمومی گروه کوهنوردی شهریاران با حضور آقایان امیر سمائی و عبدالوند در مجتمع ورزشی شباهنگ شهریار ترتیب یافته بود ساعت 7 صبح آغاز گردید. در ابتدای مراسم بعد ار تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و خیر مقدم گویی توسط اقای حسن رهنما (سرپرست گروه کوهنوردی شهریاران)، آقای امیر سمائی چند دقیقه‌ای در خصوص هفته دفاع مقدس و ورزش بخصوص این برنامه مطالبی را بیان فرمودند سپس آقای عبدالوند نکاتی را در این خصوص یادآور شدند در ادامه بعد از گرفتن چند عکس یادگاری با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) کوهنوردان شرکت کننده در این برنامه از زیر قرآن مجید عبور کرده و با هماهنگی که آقای سمائی با اداره راهنمایی و رانندگی بعمل آوردند با همراهی دو دستگاه خودروی راهنمایی و رانندگی ماراتن راهپیمایی ساعت 7:30 شروع گردید و با عبور از میدان قائم و خیابان ولیعصر در میدان فجر (فرمانداری قدیم) مراسم افتتاحیه ساعت 8 صبح خاتمه یافت و راهپیمایان سوار بر خودرو‌ها شده و در ساعت 8:30 به ابتدای جاده کرج به چالوس رسیدیم. به مدت 30 دقیقه صبحانه صرف شد و طبق تقسیم بندی و مدیریت زمان که صورت گرفته بود پس از طی یک ساعت راهپیمایی( 6 کیلومتر) 5 دقیقه استراحت می‌کردند. به تدریج با گام‌های استوار خود از ایستگاه‌ها، شهرهاو روستاهای کنار جاده‌ای عبور می‌کردیم و مورد تشویق عابرین و خودروهای عبوری چه رفت و چه برگشت قرار می‌گرفتیم. تا اینکه ساعت 14:30 به بخش آسارای استان البرز رسیدیم و مدت یکساعت را در یکی از قهوه‌خانه‌های سنتی بین راهی ناهار و نماز و استراحت کردیم. سپس به راهپیمایی ادامه دادیم تا اینکه ساعت 20 به محله نساء نزدیکی گچسر رسیدیم و در استراحتگاه کوروش در آلاچیق‌ها چادر برپا کردیم و پس از ادای نماز مغرب و عشاء و صرف شام و استراحت ساعت 22 خوابیدیم.
روز دوم ساعت 4 صبح روز چهارشنبه مورخ 2 7 93 از خواب بیدار شدیم. پس از صرف صبحانه مختصر ساعت 5 صبح در یک هوای سرد راهپیمایی را ادامه دادیم. ساعت 6 صبح به گچسر، ‌ساعت 9 به پل زنگوله و ساعت 13 به مرزن آباد رسیدیم و در یکی از مجتمع‌های پذیرایی به مدت 1/5 ساعت ناهار و نماز و استراحت کردیم ساعت 1430 به حرکت ادامه دادیم تا اینکه ساعت 18 به ابتدای شهر چالوس رسیدیم و در پای تابلوی ورودی چالوس چند عکس یادگاری گرفتیم. سپس سوار بر خودروها شده مسیر عباس آباد را پیش گرفتیم و در بین راه از یکی از سواحل زیبای دریای مازندران بازدید کردیم سپس به راهمان ادامه دادیم و ساعت 20 به هتل گل رسیدیم. طبق هماهنگی قبلی که با آقای واعظی نماینده تعاونی شباهنگ انجام شده بود با همکاری آقای لطیفیان مسئول وقت هتل در یکی از سوئیت‌ها استقرار یافتیم سپس دوش گرفته و کمی استراحت کردیم و ساعت 21 شام در رستوران هتل صرف شد از مسئول وقت هتل نیز صبحانه دریافت کردیم و ساعت 22 خوابیدیم.
روز سوم ساعت 3 صبح روز پنج شنبه 3 7 93 از خواب بیدار شدیم و بعد از جمع وجور کردن وسایلمان ساعت 330 صبح هتل گل را به مقصد کرج ترک کردیم. ساعت 7 صبح در یکی از پارک‌های کرج صبحانه میل نمودیم در ادامه ساعت 9 صبح روز پنج شنبه به شهریار رسیدیم و برنامه با موفقیت به پایان رسید. در پایان لازم می‌دانم از تماسهای پیگیرانه جناب آقای عبدالوند که حکم پشتیبان فنی و معنوی برنامه را داشتند و دائماً جویای حال اعضای گروه بودند تقدیر و تشکر نمایم. و همینطور از جناب آقای امیر سمایی که پشتیبان مالی برنامه بوده و در امر تهیه پوشاک ورزشی و شب آخر برنامه ( استقرار در هتل شام و صبحانه )را بر عهده داشتند کمال تشکر و امتنان را می‌نمایم.
* اسامی کوهنوردان راهپیمایی کننده :
1-حسن رهنما2- قدرت اکبری نژاد 3- مصطفی فرج الهی 4- مهدی رهنما 5- ارسلان نوری
6- محسن درخشان 7-مهدی نذیری 8- اکبر رهگذر 9- محمد بخشی10- احسان بنده لو 11- قدرت خدادادی 12- محمد اسماعیل روکی.
* پشتیبان مالی برنامه : آقای امیر سمایی مدیر عامل محترم شرکت تعاونی روستایی شباهنگ شهریار
*پشتیبان فنی و معنوی برنامه : آقای عبدالوند ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار
*امور هماهنگ کننده برنامه : آقای امیر رحیمی‌پور مدیر مجتمع ورزشی شباهنگ شهریار
*تدارکات و حمل و نقل: آقایان مصطفی فرج الهی ، مهدی رهنما، قدرت اکبری
* عکاس و فیلمبردار : آقایان اکبر صالحی،‌مصطفی فرج الهی، ارسلان نوری
* وضعیت آب و هوایی مسیر شهریار به چالوس: صاف- آفتابی
* میزان مسافت طی شده با کسر تونل‌ها و پیچ‌های خطرناک : 130 کیلومتر
* هزینه بین راهی برای هر نفر از راهپیمایان : 55000 هزار تومان
* سرپرستان برنامه : قدرت اکبری نژاد ، حسن رهنما

برای دیدن ادامه تصاویر لطفا کلیک نمائید.