گزارش برنامه پیمایش دره اویزر 25 2 94
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
گزارش برنامه پیمایش دره اویزر 25 2 94

مطابق برنامه و هماهنگی قبلی روز جمعه25 2 94 ساعت510 صبح به اتفاق 18 تن از اعضای گ.ک.شهریاران با یک دستگاه مینی بوس به رانندگی آقای رضایی حرکتمان را به سمت جاده چالوس منطقه پل خواب روستای زیبای اویزر آغاز کردیم. سوار مینی بوس شدیم . خوشحال بودیم مینی بوی با سرعتی خوب جاده زیبای چالوس را در حال پیمودن بود. توقفی کوتاه برای استفاده از سرویس بهداشتی در مسیر که توفیقی حاصل نشد. رودخانه کرج در حال جوش و خروش بود بوی نم باران هوا را پر کرده بود حرکت کردیم ساعت 7 صبح به ابتدای دره زیبای ایویزر رسیدیم به دستور آقای رهنما به انجام معارفه و نرمش پرداختیم حرکت در یک گروه به سر قدمی آقای محسن رستمی و عقب داری آقای محمد درخشان آغاز شد ابتدای مسیر در بستر رودخانه آن چنان سخت نبود رفته رفته شدت جریان آب بیشتر می شد و باعث عقب نشینی سه تن از اعضای جدید گروه شد که با همراهی آقای حسن رهنما به سوی مینی بوس هدایت شدند هوا ابری بود حرکت به کندی پیش می رفت عبور از روی سنگ های خیس و لغزنده باعث سقوط اعضای گروه در آب می شد ولی با همت اعضای گروه به محلی زیبا که سرشار از وجود گیاهان دارویی مانند ریواس ، پونه ، سیرک و شنگه بود برای صرف صبحانه توقف کردیم ساعت 10 صبح بود زمان صرف صبحانه کمی طولانی شد برای رسیدن به امامزاده حرکت کردیم . ساعت 11:45 بود به امامزاده رسیدیم مکانی کوچک ولی خوب برای استراحت کوهنوردان بود . با تاملی کوتاه حرکت کردیم و برای رسیدن به آبشار از میان رودخانه عبور می کردیم افتادن اعضا داخل آب تبدیل به یک اپیدمی شده بود مسیر رسیدن به آبشار سخت و به نظر نا ممکن بود رسیدن میسر نشد همان جا عکسی به یادگار گرفتیم و آماده برگشتن شدیم زمان رسیدن به امامزاده در مسیر برگشت برای همراه شدن با کوهنوردان که با ما برای رسیدن به آبشار همراه نشده بودند توقف کردیم نکته جالب چیده شدن گیاهان دارویی توسط اعضای گروه بود . ساعت 13:30 برای صرف ناهار توقف کردیم پوتین های خیس ، پاهای برهنه ، لباس های آویزان شده برای خشک شدن ، وزیدن باد توجه ام را جلب کرده بود بعد از صرف ناهار به سوی مینی بوس در ابتدای جاده حرکت کردیم ساعت 15 سوار مینی بوس شدیم همه حالمان خوب بود صحبت های خانم توکلی سرپرست برنامه هم نشان از رضایت او را داشت حوالی ساعت 16:30 به شهریار رسیدیم خوش و خرم و اما یادمان باشد آسمان همیشه آبی نیست ولی خدا همیشه با ماست.

سرپرست برنامه : نسترن توکلی

عکاسان : انسیه نیازی - مهدیه الله وردی

اسامی کوه نوردان :

آقایان: پرویز رهگذر – داود نوروزی- دکتر آذری – محمد درخشان – حسن رهنما – محسن رستمی – بهروز صالحی – قره گوز لو- ابراهیم خلیلی –عباس ملکی

بانوان : نسترن توکلی – هاشمی – انسیه نیازی – حمیده قزلحصاری – مهدیه الله وردی - سونا رجبی –ساناز رجبی گزارشگر : مصطفی میر عظیمی

برای مشاهده ادامه تصاویر لطفا کلیک نمائید.