گزارش برنامه پیمایش دره سیجان 4 2 94
سه شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

به نام یگانه خالق هستی
گزارش برنامه پیمایش دره سیجان 4 2 94​

آری اردیبهشت برنامه ای که از اوایل سال منتظرش بودم فصلی که خدا جلوه ای از بهشت را درزمین رونمایی می کند شادابی ، طراوت، نشاط ،امید وعشق
درساعت 5:30 دقیقه صبح روز جمعه 4/2/94 به سرپرستی دوست خوبمان آقای حسن رهنما ورانندگی آقای رضایی و بیست نفر از همنوردان عزیز به سمت دره سیجان راهی شدیم مسیر رفت خلوت وجاده مارا برای یک روز خوب همراهی می کرد .
جاده چالوس ، پوشش سرسبز و رودخانه ی زیبای آن گویی که به ماخوش آمد می گفت.
خداوندا تورا سپاس که بار دیگر مجال دیدن این فصل زیبا را به ما عطا فرموده ای .
مسیر را به سمت خوزنکلا تغییر داده و به روستای زیبای سیجان رسیدیم درمسیر که از میان روستا می گذشتیم شکوفه های کیلاس و آلبالو را می شد از پنجره ماشین براحتی لمس کرد با این که فصل میوه نبود با تصور این همه درخت آلبالو آب دهنمان جاری بود .
در ساعت 7 صبح به ابتدای مسیر رسیدیم و با حضور همنوردان جدیدی که داشتیم چند دقیقه ای را جناب سرپرست به توضیح آیین نامه اخلاقی گروه ومعرفی مسیر پیش رو پرداختند.
با هماهنگی سرپرست برنامه 4 نفر از دوستان همنوردمان از مسیر پاکوب به سمت دره سیجان حرکت کردند.
دراول مسیر چند تن از بومیان به ما گفتند که مسیر رودخانه به علت بالابودن آب کمی دشوار است ولی باتمام این توصیفات بعلت زیبایی بسیار مسیر را از سمت رودخانه پیش گرفتیم در مسیر درختان چادری سفید از شکوفه به سرداشتند وزمین پوشش سبزی از گیاهان معطر ودارویی وگل لاله که هرزگاهی زیباییش چشمانمان را نوازش می کرد .
بعد از نیم ساعت کوهپیمایی به مسیر دشواری از رودخانه رسیدیم که بعضی از دوستان عبور از آن برایشان کمی دشوار بود به صلاحدید سرپرست برنامه مسیر را از پاکوبی فرعی که به پاکوب اصلی مسیر میرسید ادامه دادیم. سرقدم جناب آقای حسن رهنما وعقب دار جناب ایزدی عزیز بود. در پاره ای از مسیر سرقدمی را به کوچک ترین همنوردمان و خواهرشان امیر صدرا وآریانای عزیز که با انرژی بسیار زیاد باعث تشویق وروحیه به دوستان همنورد می شدند می سپردیم.
درساعت 8:30 دقیقه درکنار باریکه ای که آب آن از چشمه نشئت میگرفت توقف کردیم و در زیر سایه درختان به مدت یک ربع به صرف صبحانه مشغول شدیم مسیر را ادامه دادیم .کمکمک میشد حضور ریواس را درمسیرتماشا کرد دوباره به رودخانه رسیدیم و بعد از عبوراز رودخانه به استراحتگاه دشتی که خداوند با نظمی خاص بوته های ریواس را رویانیده بود رسیدیم.ساعت یازده بود وتا ساعت 12:30 دقیقه مهلت داشتیم تا از طبیعت زیبای آنجا لذت برده به ریواس چینی و ناهار بپردازیم دوستان همنورد شاد ازاین منظره شگف انگیز مشغول چیدن ریواس شدن .
اسب های که در دشت مشغول چرا بودن سوژه ی خوبی برای سرگرمی شده بود سرپرست گروه با نزدیک شدن از پشت به یکی از اسب ها جان خود را به خطر انداخت و با چالاکی خاصی از مهلکه گریخت. در ساعت 13 مسیر بازگشت را ادامه دادیم .در ساعت 15:30 دقیقه با کوله باری از ریواس و یک روز به یادماندنی به پای ماشین رسیدیم و با تقسیم کردن شادیهایمان به سمت شهریار حرکت کردیم ساعت 17 به شهریار رسیدیم و تا برنامه ای دیگر همه را به خدای بزرگ سپردیم.
اسامی همنوردان عزیز : حسن رهنما ( سرپرست برنامه)، حبیب ایزدی ( معاون،عکاس و گزارشگر )دکتر جلیل آذری ،جعفر رستمی ،اسماعیل روکی ،احد صداقت ،مهرداد دانشمند،اکبر متفق،رضا جلیلزاده،علی علیزاده،محمد حسین فراهانی،خانواده محمد هاشم خانلو، خانواده دکتر صفدری(خانم دکتر حاجی رجبعلی به اتفاق امیر صدرا و آریانا)و خانم ها ایثار ، محمدی ، پرتوی،نصیری و محمد مانی قاسمی. پشتیبان برنامه: التفات نعمتی
گزارشگر و عکاس : آقای حبیب ایزدی.
هزینه برنامه : برای اعضاء 15000 تومان وبرای میهمان 20000 تومان.

برای مشاهده ادامه تصاویر لطفا کلیک نمائید.