گزارش برنامه کوهنوردی و کوهپیمایی رودخانه وارنگه رود و قله کمانکوه 8 5 95
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
گزارش برنامه کوهنوردی و کوهپیمایی رودخانه وارنگه رود و قله کمانکوه 8 5 95

اطلاعات عمومی منطقه:

روستای وارنگه‌رود به ارتفاع 2500 متر از توابع استان البرز درکیلومتر 80 جاده کرج-چالوس، کیلومتر 3 جاده دیزین و در منطقه البرز مرکزی قرار دارد.

دره وارنگه رود دره‌ای عریض و زیباست که طولانی‌ترین و در عین حال زیباترین مسیر صعود به قله معروف منطقه یعنی آزادکوه است. جهت دره غربی- شرقی، به طول 7 کیلومتر و ارتفاع آن در ابتدا 2480 و در انتهای دره حدود 3240 متر است.

شرح گزارش:

مطابق برنامه و هماهنگی قبلی بامداد روز جمعه مورخ 8 5 95 با کمی تاخیر ساعت 425 صبح تعداد 20 تن از همنوردان گروه با یکدستگاه مینی بوس به رانندگی آقای رضایی به سمت کرج حرکت کردیم. درسه راهی انبار نفت کرج 4 نفر از همنوردان کرجی با یکدستگاه خودرو شخصی به جمع ما پیوستند. جاده نسبتا خلوت بود ، ساعت 6:45صبح به روستای وارنگه ‌رود رسیدیم. نحوه دسترسی به روستا از طریق جاده کرج-چالوس است. کیلومتر 80 این جاده وارد جاده دیزین شده، پس از سه کیلومتر جاده‌ای فرعی به سمت روستا می‌رود؛ که متأسفانه تابلوی معرفی نداشته و نشانه‌ی آن عبور از کنار اداره محیط ‌بانی است.

در انتهای روستا و با اتمام ویلاها منطقه وسیعی برای پارک خودرو وجود دارد که به پارکینگ معروف است توقف وازماشین پیاده و آماده شدیم.

پس از معارفه‌ای کوتاه و تعیین جلودار(آقای فرج الهی) و عقب‌دار (آقای ملکی) توسط سرپرست برنامه و انجام 5 دقیقه نرمش کششی، ساعت 750 صبح حرکت کردیم ،هوا آفتابی و معتدل بود. پیمایش  آغاز و بعد از گرفتن عکس دسته جمعی از پل فلزی رد شدیم  در اینجا 12 نفراز همنوردان کوهنورد جهت صعود به قله 4250 متری کمانکوه از گروه  کوهپیمایی جدا شده و سرعت گرفتند  ، مابقی به آرامی به مسیر ادامه دادیم ،ساعت 8:30 صبح به دو راهی چشمه شیرکمر که به استراحتگاه معروف است رسیدیم و  به مدت 90 دقیقه جهت صرف صبحانه و استراحت اتراق نمودیم  . ساعت 10:30 صبح به مسیر ادمه دادیم وساعت 11به دره شیرکمر و ساعت 12 به منطقه محیط بانی یعنی پایان برنامه کوهپیمایی رسیدیم. در اینجا به مدت 30 دقیقه  توقف کرده واز طبیعت زیبای این منطقه عکس و فیلم گرفتیم . ساعت 12:30 مسیربازگشت را پیموده و ساعت 14 به محل چشمه شیر کمر (استراحتگاه) جایی که صبحانه خورده بودیم رسیدیم . تا رسیدن دوستان قله نورد وقت به اندازه کافی داشتیم  لذا به مدت دو ساعت در این محل توقف کرده و ضمن صرف نهار به اندازه کافی استراحت کردیم ، ساعت 16 تصمیم به بازگشت گرفتیم و ساعت 17 به پارکینگ پای ماشین رسیدیم و منتظر ماندیم ، تا اینکه ساعت 18 کوهنوردان قله نورد هم رسیدند .ساعت 18:15عصربه سمت کرج و شهریار حرکت کردیم. در منطقه پل خواب به ترافیک شدیدی برخورد کردیم  و پس از آن به راه خود ادامه دادیم. ساعت 22:15 برنامه در شهریار در کمال صحت و سلامتی و روزی خوش به پایان رسید.

عکاسان: کسری ،اسد الهی ، یوسفی

پشتیبان برنامه: علیرضا فرج الهی

گزارشگر برنامه:حسن رهنما

هزینه برنامه : نفری 20000 تومان

اسامی شرکت کنندگان در این برنامه عبارتند از:

1- التفات نعمتی (سرپرست کوهنوردی) 2- مصطفی فرج الهی(فنی)3- حسن رهنما (گزارشگر وسرپرست کوهپیمایی)4- کسری حسن نژاد( عکاس)5- میلاد عبدالهی6- اکبر متفق- قدرت اکبری نژاد8- عباس ملکی9- الله کرم بصیری10- رضا شجاعی11- محمد حجازی12- مصطفی میر عظیمی 13- علی یوسفی 14- حسن محمدی 15- امیر شیخلو 16- سالار دارابی 17- غزاله منوچهری 18- سارا منوچهری 19- ویدا خندان 20- روح الله رحیمی 21- عفت اسد الهی 22- سونیا سوری 23- محمد جلیلزاده 24-  داود رضایی( راننده)