گزارش صعود شبانه به قله عظیمیه - 19 4 93
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش برنامه صعود شبانه به قله عظیمیه کرج - ارتفاع 2400 متر - 19 4 93

شهر کرج از سمت شمال و شمال شرقی در احاطه کوههای البرز مرکزی قرار گرفته  از نزدیکترین این کوهها به شهر کرج میتوان قله دشته در شرق به ارتفاع 2650 متر و بیجی کوه (عظیمه ) در شمال به ارتفاع 2350 متر ودو برار که ارتفاع برار اول 2450متر وارتفاع برار دوم 2470 متر است نام برد.

طبق برنامه و هماهنگی قبلی ساعت 18/30 عصر پنجشنبه 19/4/93 تعداد 7 تن از همنوردان گروه با 2 ستگاه خودروشخصی آقایان فرج الهی و نوری از میدان حافظ کرشته شهریار به سمت کرج حرکت کردیم .

هوا بشدت گرم بود و مسیر میدان مترو کرج ترافیک بود.ساعت 19/15 به میدان مجسمه رسیدیم.خودروها را در جای مناسبی در دوربرگردان پایگاه پارک کردیم.ساعت 19/30 آماده صعود به قله از مسیر پارک جنگلی شدیم.مسیر را به سرقدمی آقای رهنما و عقب داری آقای نعمتی به آرامی طی کردیم تا اینکه ساعت 20/45 در ارتفاع 2400 متر به قله رسیدیم. سریعا سفره افطار را در یک فضای معنوی پهن کردیم و بقدر نیاز آب-چای-شیرنی و میوه صرف کردیم و بعد از کمی استراحت ساعت21/30 مسیر بازگشت را با احتیاط طی کردیم. هوای قله خنک بودونسیم ملایمی میوزید و یکبار هم چند قطره باران بارید.ساعت 23/15 به پایگاه رسیدیم. کمی استراحت و آب چشمه نوشیدیم.سپس ادامه مسیر را پی گرفتیم و ساعت 23/30 به خودروها رسیدیم. و مسیر کرج به شهریار را پیمودیم. در طول مسیر همگی شادوخندان و مسرور بودیم. ساعت 24/30 به شهریار رسیدیم و آقایان فرج الهی و نوری لطف کردند و همگی همنوردان را یک به یک به درب منزلشان رساندند.که در اینجا از ایشان تقدیر و تشکر بعمل میاید. اسامی همنوردان: حسن رهنما - التفات نعمتی - اکبر صالحی - علیرضا فرج الهی - اعلا نوری - ارسلان نوری - و خانم مینا عسگری. تهیه و تنظیم گزارش : حسن رهنما عکاس: اکبر صالحی همنورد نمونه : خانم مینا عسگری سرپرست برنامه: التفات نعمتی

مصطفی فرج اللهی
۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ۰۴:۳۲
یسیارزیباولذت بخش بود وخداوند یارویاورتان باد .