گزارش برنامه قله کرکو - استان البرز جاده چالوس روستای خور - جمعه 1 5 95
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
گزارش برنامه قله کرکو خور استان البرز جاده چالوس روستای خور - جمعه 1 5 95

معرفی قله و منطقه:

قله کرکو با ارتفاع  3150 متر که از جنوب شرقی به سنگان و آبشار سنگان ، از سمت غرب به روستای خور و چاران و از سمت جنوب غرب به روستای کندر در جاده چالوس منتهی میشود.

پوشش گیاهی منطقه : درختان میوه در کوهپایه ، درختچه های آویشن، زرشک وگیاهان دارویی است.

مطابق برنامه ساعت 4:45 دقيقه صبح روز جمعه 1 5 95 تعداد 14 نفر از همنوردان با یک دستگاه مینی بوس از جلوی مسجد کرشته عازم جاده چالوس شدیم. پس از گذشتن از روستا های خوزنکلا وسر زيارت، سیجان و پیمایش حدودا 50 کیلومتر در ساعت 6:15 دقیقه به پارکینگ پیست اسکی خور رسیدیم و پس از آماده شدن و کمی نرمش کششی به میانداری آقای محمد درخشان پیشکسوت کوهنوردی و تعیین سرقدم ،عقبدار و میاندار توسط سرپرست برنامه و معارفه ،صعود به سمت قله را شروع کردیم.در هنگام صعود با هوایی مطبوع و ابری همراه با وزش باد مواجه بودیم که بر لذت صعود می افزود.

در ساعت 8:10 دقيقه در زیر سایه یکی از تپه های زیبای مسیر توقفی حدود 30دقيقه برای صرف صبحانه داشتیم.

پس از آن با طی حدود 45 دقیقه کوهنوردی در ساعت 9:45 دقیقه به یال سنگان رسیدیم. مناظر بسیار زیبایی محدوده را احاطه کرده بودند. از جمله این مناظر میتوان به صخره ای اشاره کرد که بسیار شبیه به سر دیو بوده و و نشانه ای بسیار عالی برای پیدا کردن مسیر در مواقع ضروری است قله شاه نشين ومناظر روستاهاي كوهستاني بسيار دل انگيز بود. باقی مسیر حرکت به قله را دوستان با آواز خواندن،حال وهواي خوشی را براي همنوردان ايجاد کردند. سرانجام در ساعت 10:30 دقیقه به قله کوه کرکورسیدیم. زمانی را به بازدید از مناظر اطراف و گرفتن عکس یادگاری و شادی گروهی گذرانده و در راه بازگشت از قله برای فرود از سمت غرب کوه به پایین دره سرازیر شدیم .

در ساعت 11:30 دقیقه  در کنار یکی از چشمه های دره که از طبیعت زیبا و هوای خنک برخوردار بود مشغول خوردن ناهار شدیم وپس از 45 دقیقه به طرف پارکینگ رهسپار شدیم. در ساعت 14:05 دقيقه به محل پارك ماشين رسيده و به سمت شهریار حرکت کردیم و ساعت 16:15 به سلامت در مقابل مسجد کرشته از یکدیگرخداحافظی نمودیم..

سرپرست برنامه: محمد زاد عبدالله

مدت زمان صعود:3 ساعت و 15 دقیقه

اسامی افراد شرکت کننده: حسن رهنما،محمد زاد عبدالله،محمد علی پور محمد،اکبر متفق،سمانه رمضانی،امیر نور الهی ،میلاد عبدالهی، حسن نوری پور،محبوبه کاظمی، عفت اسدالهی، مریم غلامی، محمد رضا غلامی، محمد درخشان، داود رضایی